Friday, October 9, 2009

hari ini dan semalan

tupai
owh tupai, adakh kau tahu .
'sepandai2 tupai mlompat akhirnya jatuh ke tanah juga'
pepatah tu salunye ditujukn utk pencuri .
ya .tupai .ko bukan pencuri.tp ko pelompat yg bijak .
wpun ko pndai melompat.ramai berprasangka ko ni liar.
tp aku mnafikan suma tu .xsume spesis2 ko liar kn tupai ??
heh .tupai2 tupai .knp ?
knp aku berceloteh pasl ko kn tupai .
pdhal ko xde spesel pun .
ko bese2 sje. ko kecil .suke mnjilat, mnggit n bertalam dua muka.
tp .aku rse ko len dari yg len ..
ko mcm chipmunk dlm filem2 omputih tu .
tp dorg tu tupai tanah .ko len .ko tupai pkok+hutan .
n ya. ko la satu2nya tupai yg agk jinak di mata org len trmsuk la aku sndri .
owh tupai !!! aku harap ko boleh hdup lama.
igt la pesanan nnek moyang mnusia.
pepetah di atas tu betul2 blaka. oke !
TUPAI
adikku tmbam n brmbut pendek ira
adikku kecil brprgai org besa2
adikku pndai menynyi
adiku suka mengacau+menumbuk2 aku
adiku skola rndh taun satu
adikku brnma syafiqah syahirah
adiku suka bermain game tenet
adiku kuat makan ikan goreng, jagung
adiku bongsu dari 4 org abg2nya
adiku. adiku. adiku. .
aku syg pdamu .akan ku tatang n jaga mu
cepatlah besa spya ko leh bntu aku
heh .ira. sume org syg kn ko ira.
jgn nkal, dduk bersila, jgn jadi gemuk, tu suma nasihat
dgar n igt la ye ira
gud luck n hrp ko pjg umo ira
IRA

No comments:

chatting